Röportajlar televizyon programlarının ve belgesellerin ana ögesi olarak kabul ediliyor Röportajın kapalı maksadının ilgiyi yönlendirmek Escort Yukarıdudullu olduğunu belirten uzmanlar içeriği zenginleştirmek açısından röportaj öncesi hazırlığın değerini vurguluyor Uzmanlar izleyicilerin gördüklerine kıymet verdikleri için röportaj esnasında görsel zenginlik sağlayan art plana kıymet verilmesi ve röportaj yapan kişinin Yukarıdudullu Escort Bayan de kendini daima geliştirmesi gerektiğine dikkat çekiyor
Üsküdar Üniversitesi İrtibat Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Kısım Lideri Doç Dr Esennur Sirer görüntü röportajların habercilik açısından kıymetine ait değerlendirmelerde bulundu
Röportajın Yukarıdudullu Escort kapalı emeli ilgiyi yönlendirmektir
Röportajın pek çok televizyon programı ve belgeselin ana ögesi olduğunu belirten Doç Dr Esennur Sirer Röportajın düzgün yapılmış olması üretimin izlenirliğini ve kalitesini olumlu istikamette etkiliyor Röportajın temel gayesi husus hakkında bilgi vermek olsa da kapalı maksadı ilgiyi yönlendirmektir Doğal olarak röportaj ses yani içerik ve imaj olmak üzere iki bileşenden oluşuyor tabirlerini kullandı
Ön hazırlık büyük değer taşıyor
İçerik oluşturmak için öncelikle röportaj yapılacak kişi ile husus hakkında ön araştırma ve hazırlık yapılması gerektiğini tabir eden Sirer Röportaj yapılacak şahıslar tarafından paylaşılacak bilgilerin kıymetli olması ve açıklamayı çok düzgün yapacaklarından emin olunması gerekiyor Bir kamera ile çekime çıkmadan evvel potansiyel olarak röportaj yapılacak bireylerle buluşup konuşulmalı En azından telefonda görüşülmeli Böylelikle röportaj yapılacak kişinin seçilen içeriğe uygun karşılıklar verip veremeyeceği içeriği zenginleştirmeye yardımcı olup olamayacağı anlaşılmış olur dedi
Röportaj soruları açık ve net olmalı
Doç Dr Esennur Sirer sokak röportajı yapılacaksa röportaj yapılacak bireylerin seçiminin röportajı gerçekleştirecek kişinin tercihleri istikametinde şekilleneceğini söyledi ve kelamlarına şöyle devam etti
Özellikle sokak röportajlarında röportaj yapılan şahıslar toplumun tümünü yansıtacak biçimde örnekler alınarak seçilmeli Yaşlı genç çalışan konut bayanı öğrenci emekli memur ve emekçi üzere toplumda fazlaca beşerde karşılık bulacak formda tercih edilmeli Bu şahıslara soru yöneltirken de empati duygusu asla bırakılmamalı Bu röportaj yapılan kişinin yerine kendini koymaktan çok onu anlayabilmek ve soruların yanıtlarının yönlendirme olmadan alındığı kanaatini oluşturmakla ilgili bir durumdur Kıymetli olan soru değil karşılıktır Genel olarak soru kolay ve açık bir biçimde sorulmalı ve gazeteciliğin 5N 1K diye bilinen temel soru sözcükleriyle başlamalı Soruları evvelden belirlemenin ve not almanın yararı olacaktır Böylelikle uzun bir röportaj çarçabuk bölünebilir ve istenilen kısmı kullanılabilir
Röportajda bel ve göğüs plan çekimi tercih ediliyor
Çekimin ön planında röportaj yapan ve yapılan şahısların olması gerektiğini belirten Sirer Ön planın nasıl çekileceğini belirlemek için çekim açısı kameranın bulunduğu düzey ve çekim ölçeği de izleyiciyi etkileyen ögelerdir Zira kamera durduğu yere bağlı olarak bir şeyler anlatır Çoklukla röportajlarda çekimlerin mümkün olduğunca yakın olması ve yüzlerin tamamına yakınının görülmesi gerekiyor Röportaj yaparken en çok kullanılan ve en sıkıntısız ölçek bel plan ya da göğüs plan çekimdir diye konuştu
Seçilen yer röportajın seyredilmesini sağlıyor
Doç Dr Üyesi Esennur Sirer Röportajın çekim hali öykünün anlatımını kuvvetlendirdiği için içeriği zenginleştirecek formda fark yaratıyor dedi ve kelamlarına şöyle devam etti
Çünkü izleyicinin gördüğü şey kıymetlidir ve durup seyretmesini sağlar Bu nedenle çekim açısı ve çekim ölçekleri yanında röportajın yapıldığı art plan da değerli Üretime görsel zenginlik ve çeşitlilik sağlayan art plan öyküyü anlatmaya da yardımcı oluyor Gerçek art planı seçmek röportaj yapılacak hakikat kişiyi seçmek kadar kıymet taşıyor Boş bir fon röportaj yapılan kişi hakkında hiçbir bilgi içermez Bu nedenle röportaj yapılacak yerin da çekimden evvel araştırılması gerekiyor Şayet yeterli bir art plan yoksa röportaj yerini değiştirebilir ya da sanal dekor uygulamalarından faydalanılabilir Ayrıyeten art planda dikkat cazibeli nitelikte ve renkte nesneler yer almamalı ya da yer alan nesnelerin anlamsız bir kısmı manzarayı kirletmemeli
Röportaj yapan kişi kendini daima geliştirmeli
Yapılan çekim meselesiz biçimde bitse bile sorulmamış bir soru ve çekilmemiş bir plan kalabildiğini belirten Sirer Bu nedenle röportaj yapan kişi kendini sürekli geliştirmek durumundadır Hiçbir olay hiçbir bahis ya da hiçbir kimse birbirinin tıpkı değildir O nedenle işi hafife almadan hazırlanmak özel değer taşıyor Röportajcılık biraz tecrübe olsa da birden fazla sefer bu işi seven ve hakkını veren şahıslar tarafından yapıldığında dikkat çekiyor Ayrıyeten röportaj yapılan konuğa ve çekim yerinde bulunan gruba teşekkür etmek temsil edilen kurum ve bağlar açısından unutulmaması gereken bir nezaket kuralıdır dedi
Kaynak BHA Beyaz Haber Ajansı